Uzay Kirliliği

   Çok uzun zamandır bu bloguma yazı yazamıyorum. Sınavlar daha yeni bitiyor, ben de yeni yeni sınav modundan çıkıyorum. Tabi 5 Aralık!ta olacak olan ortaokullar arası deneme sınavı saymazsak :)
   Uzay kirliliği bu sene bilim ve fen dersinde gördüğümüz bir konu. Benim dikkatimi çok çekti.
   Uzay kirliliği son 40-50 yıldır hayatımıza giren bir kirlilik çeşididir. Nedeni teknolojidir, çünkü teknoloji geliştikçe uzaya gönderilen araçlar kullanımı bittiğinde uzay kirliliğine neden olmaktadır. Ayrıca uzay kirliliği 25-30 yıl sonra dünyada yaşayan insanların başını büyük bir derde sokacağı bilinmektedir. Uzay kirliliğine Sputnik 1 (yapay uydu) de somut bir örnek olarak verilebilir.
   1957'de Uzaya Gönderilen Sputnik 1'den Günümüze Kadar;

  • Uzaya fırlatılan roket sayısı yaklaşık 5250'ye,
  • Bu roketlerin yörüngeye yerleştirdiği yapay uydu sayısı 7500'e,
  • Halen uzayda olan uydu sayısı yaklaşık 4300'e,
  • Halen çalışan uydu sayısı yaklaşık 1200'e ulaşmıştır.
   Ayrıca Fen ve Teknoloji kitabımızda olan bir bilgi kutusunda; "Uluslararası Uzay İstasyonu, 2014 yılında uzayda başıboş gezen enkazdan korunmak için astronotlar tarafından 3 defa yerinden hareket ettirildi. Bu enkaz, uzaydaki önemli ve yüksek maliyetli uyduları da tehdit etmektedir." yazıyor.
   Eğer uzay kirliliği araştırmalara ara verilmesine sebep olursa uzunca bir süre devam edilemeyecektir. Bu da teknolojinin gelişmesini yavaşlatacaktır. Çünkü uçlu kalem, GPS vb. şeyler uzay araştırmaları sayesinde bulunduysa, uzay araştırmaları teknolojinin hızını oldukça yavaşlatır.
   Umarım yazığı beğenirsiniz :) Görüşmek üzere...
   İletişim İçin : aleynacan05@hotmail.com

8 Yorumlar

  1. Yazın çok güzel olmuş, çok beğendim. Farkındalı için öenmli, insanoğlu adım attığı heri hatta adım atmadıklarını bile hızlıca kirletiyor.

    YanıtlaSil
  2. Dünyayı kirletiğimiz yetmedi bide uzayı kirletelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mecburluk yapay uydu gibi şeyler bozuyor sadece bunun için bir yok edici şey lazim

      Sil
    2. İnsanlar ulaşabilecekleri veya ulaştıkları yerleri kirletmekten asla vazgeçmiyor. Umarım en kısa sürede her şeyi düzetecek bir çözüm bulunur.

      Sil
  3. Emeğine sağlık resimde yazıda çok güzel ☺️

    YanıtlaSil