Catatumbo Şimşekleri; Dinmeyen Fırtına

   Benim ilk gördüğümde inanmadığım bir doğa olayı aslında.
   Güney Amerika ülkelerinden olan Venezuela'da bulunan Catatumbo Nehri ve Marakaibo Gölü'nun aydınlatma sistemi adeta. Çünkü Catatumbo Nehri ile Marakaibo Gölü’nün buluştuğu yerde oluşan bulutların çarpışması sonucu şimşek fırtınası meydana geliyor ve 5 kilometre yükseklikte oluşan şimşekler nedeniyle her yıl yaklaşık 160 gece ve her gece 10 saat süresince şimşekler çakıyor. Düşünüyorum da sanırım bu bölgeye yaklaşmak fazla istemem.
   Catatumbo bölgesinin kare başına düşen şimşek sayısı 250'dir ve bu sayı Guinness Rekorlar Kitabın da yer edinmiştir. Bu olay hakkında yapılan bir açıklama ise; bu dinmeyen fırtınanın nedeninin And Dağlarından gelen rüzgarlar ile bölgenin bataklıklarından yükselen metan gazı olarak açıklanıyor. Yararlı bir yönü ise gemiciler; şimşeklerden yön tarifi edebiliyorlar. Çünkü bu şimşekler 400 kilomete uzaklıktan izlenebilir. Şimşekler bazen saatte 280 defa tekrarlanıyor ve bu nedenle bölge dünyada ozon oluşturan tek yer olarak kabul ediliyor.
  Ben bu bölgeye gitmek istemem doğrusu. İzlemek ister miydin derseniz de neden olmasın diyebilirim. Peki siz ister miydiniz? Düşüncelerinizi bekliyorum :)
   Bugün bu kadar yeter :)

12 Yorumlar

  1. Gidip fotoğraf çekmek isterdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de. Ancak korkunç da olabilir :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Ben merak ettim, şahsen gitmek isterdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben açıkçası korkardım :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Gidip görmeyi isterdim açıkçası:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben normal şimşeklerden korkarken böyle yorumlar okuyunca şaşırıyorum :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Biraz ürkütücü de olsa gidip yerinde izlemek, fotoğraflamak isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gitmeyi aklımdan geçiremiyorum bile :))

      Sil
  5. Harika bir görsel şov ama ben de şahsen yakınlarında bile olmak istemem :)

    YanıtlaSil
  6. ah onu tam altında durup izlemek ne güzel oluuuur yaaaa ama güvenli bi şekildeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben korkardım :) Ancak dediğin gibi izlemek güzel olurdu

      Sil