Javan Gergedanı (Cava Gergedanı)

  Javan Gergedanı diğer adı ise Cava Gergedanı olan bu büyük gergedan türü nesli tükenmek üzere olan masum hayvanların örneklerindendir. Bu masum ve kocaman olan gergedan türünün hayatta kalan sayısı 60'tan azdır. Doğal ortamları Endonezya ve Vietnam olsa da yakında bu gergedan türü yok olabilir. 
   Javan Gergedanları veya diğer namı ile Cava Gergedanları dünyanın en nadir bulunan memeli hayvanlarıdır. Ve yine yok olma riskinin sebebi maalesef insanlardır! Bu yok oluş senaryosu kaçak avcılara ve müteahhitlere dayanmaktadır. Nedense ben hiç şaşırmadım. Kaçak avcılar tutturmuş Javan Gergedanın boynuzu değerli diye, müteahhitler ise ormana beton diye! Bu hayvan katili insanlar resmen gergedanlara ölüm hükmü vermiş. Keşke son bula desem de ben bu olayların son bulacağına inanmıyorum. İnsanların zihniyeti katil olma yollarına çalışıyor bence.
   Köpeklere eziyet edilmemesi, kedilerin araba ile ezilip çöpe atılmaması, kuşların boş yere öldürülmemesi için ne yapmamız gerekiyorsa yapmalıyız. Umarım insanlar insan olur da bu katliamın sonunu görebiliriz!
   Bugünlük bu kadar. Eğer önerdiğiniz veya yayınlamak istediğiniz bir blogunuz varsa yorumlara yazabilir veya e-posta yolu ile bana iletebilirsiniz. Görüşmek üzere... :)

8 Yorumlar

  1. "Çetin doğa" denilirdi eskiden. Artık doğa kalmadı, milli parklar ile sınırlı olacak neredeyse. Çetin olan insan oldu. Çok çekiyor doğa ve her parçası bizden. Ama son sözün doğanın olduğunu unuttuğumuz için hatadayız elbette...

    YanıtlaSil
  2. Yakında milli parklar betonlaşmayı engelliyor derler, beton park yaparlar. Son söz doğada, o yaptıkları beton yapılar kurtarmayacak insanları :) Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. ay baksanaaa komodo ejderi diye bi heyvan var. onu bize tanıtsana yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında paylaşmıştım :) http://aleynacan05.blogspot.com/2017/08/dev-komodor-ejderi.html

      Sil
    2. Teşekkür ederim :)

      Sil