Bir Ekmek Bin Kişidir (Ödevimden Alıntı :) )

   Her gün soframıza giren, bazılarımızın fark etmeseler de en çok yedikleri besin kaynağı ekmek, aslında işbirliğinin en önemli sembollerindendir.
   "Bir insanın bir lokma ekmek yiyebilmesi için bin kişinin çalışması gerekir." sözü çoğu yerde işbirliğinin önemi hakkında söz diye geçmektedir. Aslında üretmenin ve geçinmenin de güçlüğünden bahsediyor bu söz. Bu söze en iyi örneklerden biri olan ekmek; işbirliğinin sonucudur ve üretilmesi, yemesi kadar kolay değildir. Çünkü bir ekmek için birçok kişi çalışmaktadır. Örneğin; Buğday yetişene kadar sulama kanallarına en az 10 kişi, bakımı en az 5 kişi yapar. Bunların yanında buğday hasadı, buğdayın taşınması ve fırında pişirilmesi dersek en az 20 kişi daha konuya dahil olmaktadır. Yani çöpe atılan ekmek değil; işbirliği, üretim ve emektir. Yani attığımızı gördüğümüz madde ile düşünmeden attığımız madde çok farklı. Bizler o ekmeği yapan kişilerin emeğini tüketip, atıyoruz. Ayrıca bu konuya yakın, hatta yandaş söz diyebileceğimiz birkaç söz var:" İnsan tek başına bütün ihtiyaçlarını karşılayamaz", " Birlikten kuvvet doğar", "Yalnız taş duvar tutmaz"... Bu kadar söz varken üç ay önce yayınlanan bir yazıya göre bir yılda dört milyar üç yüz seksen milyon ekmek  çöpe gidiyor. Yani dört milyar üç yüz seksen milyon emek, işbirliği ve üretim çöpe gidiyor. Ayrıca ben sadece bu yazıda bu konuya ekmek örneği verdim. Tabi bu konuyu birçok örneğe tabi tutabiliriz.    Kısaca bir insanın yediği bir lokma ekmek bin kişinin emeğidir. Ayrıca sadece ekmek değil; işbirliğini de çöpe atıyoruz.     Bugünlük bu kadar. Bu yazı benim Türkçe ödevim aslında. Ben de blogumda bilinçli olalım diye paylaşmak istedim :)     İletişim İçin : aleynacan05@hotmail.com

8 Yorumlar

  1. Tam notu hak etmişsin bence canım. Çok güzeldi, kutlarım seni :))

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yazmışsın tebrik ederim

    YanıtlaSil
  3. Fırıncı bir babanın oğlu olarak ekmeğin önemini bilerek büyüdüm, çok güzel bir konuya değinmişsin. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. vay yaaa yiyoz iştee hiç düşünmemiştim saool :)

    YanıtlaSil