Bilinçli Tüketim

İnsanların yaşamsal faaliyetlerini yerine getirebilmek için ihtiyaç duyduğu birçok şey vardır. Hatta bunlar insanların temel ihtiyaçları olarak adlandırılır. Bu temel ihtiyaçların yanı sıra bir de her insanın bir takım istekleri bulunur. İnsanlar ise bu temel ihtiyaç ve isteklerini karşılayarak hayatlarına devam ederler. Bu yüzden insanların sürekli olarak bir tüketim halinde olduklarını söyleyebiliriz. İnsanların sürekli olarak bir tüketim halinde olmaları gerekse de, bu tüketimin bilinçli bir şekilde yapılması gerekmektedir. Bilinçli tüketim demek, insanların ihtiyaçları kadar tüketmeleri anlamına gelmektedir. İhtiyaç dışı bir de istekler vardır. İstekler de karşılanır fakat gereksiz harcamalar ya da gereksiz yere yapılan tüketimler, tüketimin bilinçsiz olduğunu gösterir. Bilinçli bir tüketici olmak, insanlığın ve doğanın daima var olabilmesi için çok önemlidir. Her insanın içerisinde yer aldığı topluma karşı var olan sorumluluklarından bir tanesi de bilinçli bir tüketici olmaktır.Tüketimin bilinçli olması hem birey açısından hem de içerisinde yer aldığı toplum açısından eşsiz bir değere sahiptir. Her insanın tüketim konusunda bilinçlenmesi ve ona göre bir tüketim gerçekleştirmesi gerekmektedir. Aksi durumda hem insanlar hem de evrende yer alan her şeyin yaşamsal faaliyeti sıkıntıya düşme tehlikesi içerisindedir.Lütfen geleceğiniz için BİLİNÇLİ OLALIM...

0 Yorumlar