Şaşırtan Orman ; Taş Ağaç Ormanı

   Çoğu insan bu resimdeki şekillerin ağaç olduğunu söylüyor, sizce ağaç mı?
   Çoğunluk ağaç olduğunu düşünüyor, ancak resimde görülen şekiller ağaç değildir; taştır. Görenleri şaşırtan, ağaç bilenleri itiraza sürükleyen bu taş orman Çin'in Yunnan eyaletinin Kunming şehrinde bulunmaktadır. Aslında ben de ilk gördüğümde ağaç zannettim ancak aşağıda gördüğünüz resim sayesinde bu ağaç görünümlü şekillerin taş olduğunu fark ettim.
    Bu resim bence ağaç görümlü nesnelerin taş olduğunu daha iyi açıklıyor. Hala inanmayanlar varsa aşağıdaki resimden de inceleyebilirsiniz.


   Peki bu taş orman nasıl oluşmuştur? İnternet de bu bilgi hakkında tam olarak kanıtlanmış içerik bulamadım ancak bazı kişiler bu doğa harikasının yanardağ patlaması sonucu oluştuğunu düşünüyor. Fikirlerinizi yazmayı unutmayın. Ayrıca Benim Bitkim Etkinliği'ne katılmayı unutmayın. Etkinlik hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayabilirsiniz, ayrıca İrem Can'ın düzenlediği kitaplık etkinliğine de katılmak için buraya tıklayınız.
   Okuduğunuz için teşekkür ederim. Etkinliğe katılmayı unutmayın ayrıca bazıları etkinliğe katılmak istediğini ancak bitki yetiştiremediğini söylemektedir. Ben de bitki yetiştiremiyorum. Bu yüzden kendi bitkiniz yerine gördüğünüz ilginç bitkileri de gönderebilirsiniz. Ayrıca gönderenlerin blog sayfaları varsa paylaşılacaktır ve gönderen istemezse isimler paylaşılmayacaktır. Kısaca isteklerinizi söyleyin gerisini düşünmeyin. Görüşmek üzere...
    Beni Takip Edin :)

7 Yorumlar

  1. Çok ilginç ya. Ilginç olduğu kadar güzel de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu öğrendiğimde ben de şaşkına dönmüştüm.

      Sil
  2. Ağaçlar hücre çeperlerine ve hücre boşluklarına silikat ve kuvars küreciklerinin birikmesiyle silisleşebilmekteler (taşlaşmakta). Taşlaşan bu ağaçlar daha sonraki evrelerde oluşan volkan patlamaları ile volkan külleri, tüfleri, lavları ile örtülmekte ve bu tip bir volkanik örtüyle taşlaşmış gibi görünebilmekte. Bilmem senin fotoğrafın böyle bir oluşumun eseri mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin dediğiniz gibi diyenler var. Yorumunuzu yayına ekleyeceğim :)

      Sil
  3. Çok değişik bir görüntü ve olay bilgilenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Etkinliğe katılırsanız memnun olurum :)

      Sil
  4. Ben de internetteyken "Sizce bu ağaç mı yoksa taş mı?" diye bir soru görünce öğrenmiştim. Gerçekten şaşırtıcı bir yer :)

    YanıtlaSil